Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΤΟΥ SX-4 ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ ΜΕ ΤΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΑ ΤΟΥ ΕΛΑΣΤΙΚΑ.




Σε παλαιότερη ανάρτησή μου έγραψα σχετικά με δοκιμές που πραγματοποίησα με το crossover της Suzuki, σε ανώμαλα εδάφη, σε βρεγμένα χόρτα σε επικλινή εδάφη και σε υψηλό ύψος νερού. Αυτές οι δοκιμές έγιναν με το εργοστασιακό ελαστικό του αυτοκινήτου (ήτοι το Continental - ContiPremiumContact 2) και μου έδωσαν την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο σε αυτές τις καταστάσεις κινείται περισσότερο από ικανοποιητικά. Μικρή μνεία έκανα στο γεγονός ότι το εργοστασιακό ελαστικό του αυτοκινήτου δεν ενδείκνυται για πορεία στο χιόνι.

Στις αρχές του Χειμώνα απευθύνθηκα στην αντιπροσωπία της Suzuki για ένα ελαστικό 20/80 ή 30/70. Διαπίστωσα ότι στις διαστάσεις του sx-4 (205/60 R16) δεν υπάρχει στην αγορά ένα ελαστικό με τις προηγούμενες προδιαγραφές.* Έπρεπε, λοιπόν, ή να τοποθετήσω ένα βροχολάστιχο ξανά ή ένα χιονολάστιχο, εξουδετερώνοντας έτσι τις δυνατότητες της 4-κίνησης. Αποφάσισα, τελικά να μην αλλάξω ελαστικά, παρά να αγοράσω αντιολισθητικές αλυσίδες.

Και τον Δεκέμβριο του 2010 και τον Φεβρουάριο του 2011 έριξε αρκετό χιόνι στο χωριό, με αποτέλεσμα να κάνω αρκετές δοκιμές με το αυτοκίνητο. Πρέπει να επισημάνω ότι δοκίμασα το αυτοκίνητο σε δρόμο που γνωρίζω καλά και σε χρόνο κατά τον οποίο αυτός δεν είχε κίνηση.**

Οδηγώντας μέσα σε "απάτητο" χιόνι 30-35 εκατοστών διαπίστωσα τα εξής:
1_ Σε ανηφόρα με αλυσίδες μπροστά και την 4κίνηση στο AUTO, το πίσω μέρος του αυτοκινήτου γλιστρά απειροελάχιστα. Η πέδηση είναι ικανοποιητική.
2_ Σε κατηφόρα με αλυσίδες μπροστά και την 4κίνηση στο AUTO, το πίσω μέρος του αυτοκινήτου γλιστρά στις στροφές, αν ο οδηγός τις επιχειρήσει με λίγο αναπτυγμένη ταχύτητα. Με την 4-κίνηση στο LOCK το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται και πατάει στα σίγουρα, κινούμενο με μικρή, όμως, ταχύτητα.

Οδηγώντας μέσα στο δρόμο που ανοίγει το εκχιονιστικό μηχάνημα***, διαπίστωσα τα εξής:
Το αυτοκίνητο και στην ευθεία και πολύ περισσότερο στις στροφές σε κατωφέρεια γλιστρά απίστευτα, βροχολάστιχο γαρ!!! Με την 4κίνηση στο AUTO και μπροστά τις αλυσίδες το αυτοκίνητο λειτουργεί ως εμπροσθοκίνητο συμβατικό. Οι μπροστινοί τροχοί δεν "χάνουν", ώστε η αυτόματη 4-κίνηση να ενεργοποιήσει και να κινήσει τους πίσω τροχούς. Έτσι το εργοστασιακό ελαστικό (βροχολάστιχο) καθόλου δεν κρατά το αυτοκίνητο στο δρόμο. Οι πίσω τροχοί συνεχώς γλιστρούν και "πετούν" το αυτοκίνητο δεξιά ή αριστερά ανάλογα με την κλίση των μπροστινών τροχών. Μάλιστα σε μια στροφή κλειστή σε κατωφέρεια πάτησα απότομα το φρένο για να διαπιστώσω την συμπεριφορά της αυτόματης 4-κίνησης σε κατάσταση συνεχούς ολίσθησης. Το αποτέλεσμα ήταν να μην εμπλακεί αυτή καθόλου και το αυτοκίνητο να στρίψει απότομα για 180`. Βέβαια αυτό είναι λογικό γιατί το AUTO δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς μόλις απολέσουν την πρόσφυση οι μπροστινοί τροχοί, πράγμα αδύνατο όταν αυτοί "φορούν" αλυσίδες. Μετά από αυτό συνέχισα την πορεία μου με το LOCK και πατώντας εκεί, όπου το εκχιονιστικό μηχάνημα δεν καθάρισε, ώστε το αυτοκίνητο να δέχεται πίεση από το ύψος του χιονιού.

Συμπερασματικά έχω να πω πως το συγκεκριμένο βροχολάστιχο πατά καλά σε και σε στεγνό και σε βρεγμένο οδόστρωμα (μάλιστα σε πολύ βρεγμένο οδόστρωμα το αυτοκίνητο δεν υδρολισθαίνει καθόλου), αλλά έως εκεί. Για οδοστρώματα καλυμμένο με χιόνι ή λάσπη χρειάζεται ελαστικό 20/80 ή 30/70 συνδυαστικά με την 4-κίνηση. Σε περίπτωση που βρεθεί ο οδηγός σε χιονισμένο οδόστρωμα με το εργοστασιακό ελαστικό , πρέπει απαραίτητα να LOCK-άρει την 4 κίνηση και να τοποθετήσει αλυσίδες στους έμπροσθεν τροχούς.


ΥΓ: Περισσότερες φωτογραφίες όταν (και αν) εμφανιστούν από την υπερ-αναλογική φωτογραφική μου.

Συνεχίζεται...



* Τελικά η Continental έβγαλε στην αγορά στις διαστάσεις του sx-4 ελαστικό μάλλον 20/80, στις αναφερόμενες διαστάσεις
** Το χιόνι σε όλες τις περιπτώσεις ήταν περίπου 30 με 35 εκατοστά` το ύψος του ήταν πάνω από τη μάσκα του αυτοκινήτου και συνεχώς, όταν το αυτοκίνητο κινούνταν το "έξυνε" με το κάτω μέρος του.
*** Η δοκιμή έγινε σε πατημένο χιόνι από το εκχιονιστικό ύψους 5 εκατοστών περίπου, μιας και το μηχάνημα δεν αφαιρεί τελείως το χιόνι από το δρόμο.